OZ je otvoreni, dipolni, aktivni dvosistemski dinamički zvučnik, vrlo visoke osjetljivosti i kontrolirane disperzije, što je i dalje unikatna kombinacija osobina za otvorene zvučnike (open baffle). Takva kombinacija također i zahtjeva i omogućuje izvanredne sposobnosti digitalnog procesiranja signala (DSP). Rezultat je zvuk koji je kristalno jasan, dinamičan i profinjen zvuk velike i raskošne zvučne slike u kojoj se izvođači materijaliziraju ispred vas kao u koncertnoj dvorani.
Long story short, OZ je i u svojoj osmoj godini postojanja i u gotovo svakodnevnom slušanju za mene kao konstruktora i slušatelja i dalje svrstan u mojih prvih deset najboljih zvučnika ikad. To je društvo u kojem se nalaze samo višestruko veći, teži i skuplji zvučnici iz tehnološki najnaprednijih zemalja. Čuo sam bolje zvučnike, OZ se svojim zvukom niti jednog od njih ne mora sramiti. OZ ni u jednom aspektu zvuka nije loš, a u većini je fenomenalan.
OZ koristi vrhunske bas-srednjetonske jedinice Acoustic Elegance, najbolje što se može nabaviti za otvoreni zvučnik – jedinice kakve ćete naći i u zvučnicima cijene 100.000$ za par. Visokotonske jedinice su izabrane nakon nekoliko pokušaja, horna je optimalne SEOS konfiguracije (Super Elliptical Oblate Spheroid), ploča je najvalitetnija baltic birch šperploča otporna na sve vremenske uvjete, debljine 48 mm, a dijelove na okupu drži specijalno konstruirana i precizno izrađena čelična “kičma” s mogućnošču napinjanja pritiska na magnete drivera. A sve to dolazi na svoje tek nakon opsežne i vrlo precizna ekvalizacije (korak u podešavanju od 0.1 dB, s preko 50 parametara kroz cijeli zvučni spektar). Finalni setup je zvučnik optimalno prilagođen prostoru i opremi s kojom surađuje, kao i željama slušatelja.
U ekvalizaciji se počinje mjerenjima, a u finom podešavanju nastavlja odlascima na koncerte i opet slušanjem i podešavanjima zvuka neposredno nakon koncerta, ili uz snimke koncerata koje imam a na kojima sam bio ranije i ostavili su na mene jak dojam. Želio sam postići vrhunsku svestranost, odnosno situaciju u kojoj je gotovo nemoguće naići na snimku iz bilo kojeg perioda ili žanra koja bi na OZu zvučala tako da ju je nepodnošljivo slušati, a opet da se zadržim dojam izražajnosti, detalja, bogatih harmonika i dinamike kao kad slušamo živu glazbu. Uspio sam u vrlo velikoj mjeri, osjetno većoj nego što je i na nekim od zvučnika koje smatram boljim od OZa. Mogu reći da sam vrlo zadovoljan. Daljnja unaprjeđenja u izvorima, amplifikaciji i tweakovima pokazala su da još nisam došao do OZ-ovog punog potencijala.
S aspekta snage, bas-srednjetonski dio traži barem 2 x 100 W na više, dok srednje-visokotonski dio može odlično zvučati i sa 2 x 5 W.
Kontaktirajte me za slušanje.

Tehnički opis
Frekvencijski odziv: | 25 Hz – 20 kHz,
krivulja optimalnog odziva
podesiva u koracima od 0.1 do 0.5 dB |
Najveća glasnoća s glazbenim materijalom: | >110 dB |
Najveća glasnoća @25 Hz: | 96 dB (čisti sinusni val, 3 m od zvučnika, soba od 90 kubičnih metara) |
Emitiranje zvuka: | dipolni način u cijelom spektru, kontrolirana disperzija sprijeda |
Nominalna osjetljivost: | >105 dB/W 1kHz –
20 kHz, 97 dB/W 200 Hz – 1 kHz, – 200 Hz – 20 Hz kontinurirano se smanjuje zbog akustičkog kratkog spoja, kompenzira se DSP-om |
Nominalna impedancija: | 8 Ohma |
Skretnica: | Linkwitz-Riley 48 dB/oct @1 kHz nominalno, u digitalnoj domeni |
Zvučničke jedinice: |
– 2 x 15″ bas/srednji (Acoustic Elegance TD15 LO, dvostruka zavojnica od 8 Ohma) – kompresijski zvučnik s 1″ izlazom srednji/visoki (Radian R475PB sa SEOS15 WG, otvoren straga) |
Dimenzije (ŠxDxV): | 47 x 34.5 x 113 cm |
Masa (svaki, bez pakiranja): | 44 kg (25 kg / zvučničke jedinice, 19 kg / okvir) |
Preporučena amplifikacija srednji/visoki: | 4 W po kanalu ili više |
Preporučena amplifikacija bas/srednji: | 75 W po kanalu ili više |
Najveća dopuštena snaga: | 200 W bas/srednji, 35 W srednji/visoki |
Preporučeno pozicioniranje: | Udaljenost od bočnih zidova nije kritična, udaljenost od stražnjeg zida optimalno > 1.2 m, cca. 90 cm i dalje povoljno |

