OZ je otvoreni, dipolni, aktivni dvosistemski dinamički zvučnik, vrlo visoke osjetljivosti i kontrolirane disperzije – unikatna kombinacija osobina za otvorene zvučnike (open baffle). Takva koncepcija također zahtjeva i omogućuje izvanredne sposobnosti digitalnog procesiranja signala (DSP). Rezultat je kristalno jasan, dinamičan i profinjen zvuk velike i raskošne zvučne slike u kojoj se izvođači materijaliziraju ispred vas kao u koncertnoj dvorani.
Long story short, OZ je i u svojoj devetoj godini postojanja i u gotovo svakodnevnom slušanju za mene kao konstruktora i slušatelja i dalje svrstan u mojih prvih deset najboljih zvučnika ikad. To je društvo u kojem se nalaze samo višestruko veći, teži i skuplji zvučnici iz tehnološki najnaprednijih zemalja. Čuo sam bolje zvučnike, OZ se svojim zvukom niti jednog od njih ne mora sramiti. OZ ni u jednom aspektu zvuka nije loš, a u većini je fenomenalan.
OZ koristi vrhunske bas-srednjetonske jedinice Acoustic Elegance, najbolje što se može nabaviti za otvoreni zvučnik – jedinice kakve ćete naći i u zvučnicima cijene 100.000$ za par. Visokotonske jedinice su izabrane nakon nekoliko pokušaja, horna je optimalne SEOS konfiguracije (Super Elliptical Oblate Spheroid), ploča je najvalitetnija baltic birch šperploča otporna na sve vremenske uvjete, debljine 48 mm i poželjnih akustičkih osobina. Ansambl ovih dijelova veže specijalno konstruirana i precizno izrađena čelična “kičma” s mogućnošću napinjanja pritiska na magnete drivera, odnosno blagog mehaničkog tuninga. Sve dolazi na svoje tek nakon opsežne i vrlo precizne ekvalizacije (korak u podešavanju od 0.1 dB, s preko 50 parametara kroz cijeli zvučni spektar). Finalni setup je zvučnik optimalno prilagođen prostoru i opremi s kojom surađuje, kao i željama slušatelja.
U ekvalizaciji, kao vrlo važnoj etapi razvojne faze, počinje se mjerenjima, no fino podešavanje i polagano osvješćivanje o punom potencijalu OZa nastavlja se odlascima na koncerte, zatim slušanjem zvučnika i daljnjim podešavanjima zvuka neposredno nakon koncerta, ili uz snimke koncerata koje na kojima sam bio ranije. Želio sam postići vrhunsku svestranost, odnosno situaciju u kojoj je gotovo nemoguće naići na snimku iz bilo kojeg perioda ili žanra koja bi na OZu zvučala tako da ju je nepodnošljivo slušati, ali uz obvezno zadržavanje izražajnosti, vibrantnosti, detalja, bogatih harmonika i dinamike kao kad slušamo živu glazbu.
S aspekta snage, za bas-srednjetonski dio je to otprilike 2 x 100 W na više, dok srednje-visokotonski dio može odlično zvučati i sa 2 x 5 W. Apsolutno je važnije fokusirati se na kvalitetu amplifikacije nego na njenu nominalnu snagu.
Kontaktirajte me za slušanje.

Tehnički opis
Frekvencijski odziv: | 25 Hz – 21 kHz, krivulja optimalnog odziva podesiva u koracima od 0.1 do 0.5 dB |
Najveća glasnoća s glazbenim materijalom: | >110 dB |
Najveća glasnoća @25 Hz: | 96 dB (čisti sinusni val, 3 m od zvučnika, soba od 90 kubičnih metara) |
Emitiranje zvuka: | dipolni način u cijelom spektru, kontrolirana disperzija sprijeda |
Nominalna osjetljivost: | >111 dB/W 1kHz – 20 kHz, 97 dB/W 200 Hz – 1 kHz, – 200 Hz – 20 Hz kontinurirano se smanjuje zbog akustičkog kratkog spoja, kompenzira se DSP-om |
Nominalna impedancija: | 8 Ohma |
Skretnica: | Linkwitz-Riley 24 dB/oct @1 kHz nominalno, u digitalnoj domeni |
Zvučničke jedinice: | – bas/srednji – 2 x 15″ (Acoustic Elegance TD15 LO, dvostruka zavojnica od 8 Ohma) – srednji/visoki – kompresijski zvučnik s 1″ otvorom (Radian R475PB sa SEOS15 valovodom, otvoren s obje strane) |
Dimenzije (ŠxDxV): | 47 x 34.5 x 113 cm |
Masa (svaki, bez pakiranja): | 44 kg (25 kg / zvučničke jedinice, 19 kg / okvir) |
Preporučena amplifikacija srednji/visoki: | 4 W po kanalu ili više |
Preporučena amplifikacija bas/srednji: | 75 W po kanalu ili više |
Najveća dopuštena snaga: | 200 W bas/srednji, 45 W srednji/visoki |
Preporučeno pozicioniranje: | Udaljenost od bočnih zidova nije kritična, udaljenost od stražnjeg zida optimalno > 1.2 m, cca. 90 cm i dalje povoljno |

