Čistunski, puristički pristup u optimizaciji je ono što se već desetljećima smatra ispravnim audiofilskim pristupom, a fokus je isključivo na njegovanju točnosti izvornog audio signala u svakom segmentu audio sistema. U tome nema ništa loše, naprotiv, no pogrešno je smatrati ga jedinim ispravnim i jedinim potrebnim pristupom za optimizaciju sistema i za najbolji mogući zvuk koji s tom možete čuti. Teoretski, puristički pristup može biti dovoljan jedino pri korištenju savršenih audio uređaja u idealnim akustičkim uvjetima. U praksi ćete sigurno imati pozamašan odmak od tog ideala.
Osnovni alati u ovom pristupu su prvenstveno power conditioneri i audio kabeli (zvučnički, strujni, interkonekcijski, digitalni). Svijest o potrebi za vrhunskim kabelima postoji već desetljećima, i ponuda je doista bogata, no prave i moćne power conditionere koji doista čujno unaprjeđuju zvuk imamo tek odnedavno. To je dio opreme u direktnom kontaktu s audio signalom.

Kao što krajem devedesetih praktički nitko više nije spajao zvučnike “običnom žicom”, tako je i danas sve veća rijetkost naići na kvalitetniji audio sistem koji je uključen “direktno u zid”. Potrebu i učinkovitost power conditionera je lako demonstrirati i bez slušanja (vidi video), no kvalitetna audiofilska filtracija tek u slušanju pokazuje svoj značaj. Na neki način je čudo da se power conditioneri kao neizostavna komponenta nisu razvili i udomaćili još prije pedesetak godina.
Kontaktirajte me ako vas zanima provjera kvalitete mrežnog napona u vašem sistemu ili demo Powergrip strujnog filtera.
U purističkom dijelu optimizacije koja se ne dodiruje sa električnim audio signalom postoje aktivne i pasivne naprave. Pasivne naprave su klasičan pristup i praktički su nezaobilazne – stalci, postolja za raznu audio opremu, antivibracijske nožice i podloge.

Rjeđe se koriste elementi za pasivni akustički tretman slušaonica, odnosno apsorberi (upijači) i difuzori (raspršivači). Iako audiofili dobro shvaćaju značaj akustičke obrade, glazba se u kućnim uvjetima sluša u prostorima u koje se mahom ogromni pasivni apsorberi i difuzori vrlo teško ili nikako ne uklapaju. Srećom, danas za apsorbere postoje drugačije, aktivne alternative (vidi niže), a ulogu difuzora često može odraditi i namještaj. Ako usporedimo pasivne apsorbere i difuzore – difuzori su manji, ljepši, no u golim prostorima ipak trebaju pokriti značajnu površinu zidova i na točno određenim pozicijama. U sobama koje nemaju dovoljno namještaja za dovoljnu difuziju zvuka svakako treba razmisliti o njihovoj primjeni.

U aktivnom pristupu situacija je prilično drugačija – unatrag samo par godina švicarski PSI je sa svojim AVAA C20 aktivnim apsorberom napravio ogroman pomak unaprijed u rješavanju jednog od najtežih problema u sobnoj akustici – eliminaciji stojnih valova u bas području. AVAA je aktivni uređaj (ne povezuje se u audio sistem, ali treba ga uključiti u struju) koji djeluje u području od 15 do 150 Hz, te u tom području ima efekt otvora u zidu promjera do 3 metra. Ovisno o veličini prostorije i potencijalu zvučnika u sistemu, koristi se jedan, dva ili više parova, koji se smještaju u kuteve iza zvučnika i ne zahtjevaju nikakvu kalibraciju. AVAA je izvrsno prihvaćena od profesionalaca u studijima kao i u high-end kućnom audiju.
Kontaktirajte me za demo u vašem ili našem prostoru.

Pogledajte odlično pojašnjenje kako su nastali te na kojem principu AVAA funkcionira na videu: