Pragmatična optimizacija je ekvalizacija signala, namjerno zadiranje u signal, i njegovo preoblikovanje. Cilj je modificirati signal tako da se u idealnom slučaju stvori zrcalna slika izobličenja koje želimo poništiti, a koje se pojavljuje negdje drugdje u sistemu gdje na njega nikako ne možemo utjecati.
Ekvalizacija je u audiju sveprisutna, pa nema razloga da je se izbjegava u kućnim hi-fi sustavima svih kategorija. Današnji parametrički i grafički digitalni ekvalizeri s digitalnim ulazom i digitalnim izlazima nimalo ne degradiraju zvuk jer sa signalom operiraju jedino na matematičkoj razini.
Vremena u kojima su audiofili s pravom zazirali od nekadašnjih analognih grafičkih ekvalizera koji su doista unosili promjene na gore odavno su prošla. Moderni digitalni EQ napravit će na signalu traženu korekciju i ničim neće ugroziti čistoću signala, mikrodinamiku, osjećaj prostora, teksture i harmoničko bogatstvo. Dakle nema nužne štete, već samo one koja može nastati ako se ne primjeni optimalna ekvalizacija.

Digitalni EQ je jedan logičnih koraka ka eliminaciji boomy basa, a cijenom je najpovoljniji u odnosu na ostala moguća rješenja. Boomy bass je pojava kad zbog osobina prostorije, nemogućnosti postavljanja zvučnika na optimalno mjesto, osobina samog zvučnika ili svega toga zajedno bas područje postaje prenaglašeno, u cijelini ili samo u nekim dijelovima.
To je vrlo iritantan problem koji u pravilu uništava sav trud oko dobrog zvuka u bilo kojoj glazbi koja ima prominentan bas. Do njega dolazi jer zbog dimenzija same prostorije u kombinaciji sa pozicijom zvučnika u sobi dolazi do pojačavanja ili poništavanja zvučnih valova u bas području. Pojačavanja se na praktičan način mogu “snimiti” i onda uz pomoć digitalnog EQ korigirati na način da se signal promijeni tako da su korekcije nalik zrcalnoj slici koju daju pojačanja. Ako ipak ne želite koristiti EQ za tretman bas područja pogledajte PSI AVAA C20.

Digitalni EQ također je vrlo koristan i kod korekcija u ostatku spektra jer može korigirati tonske neravnoteže zvučnika ili snimki. Koliko uspješno ovisi i o osobinama zvučnika. Digitalni EQ je jedna od must have komponenata u sistemu, kao i power conditioner.

U svom radu ekvalizaciju obavljam ručno, ne oslanjam se na automatske EQ procedure jer dosad nisam naišao niti na jednu koja uz korist ne donese i nešto štete, odnosno zvuk koji ostavlja dojam nečeg umjetnog. Automatska ekvalizacija kojoj je cilj “ravni odziv” ne daje rezultate koje bi netko htio slušati, odnosno rezultat ne liči na živi zvuk i naporan je za slušanje već u prvim sekundama. Automatska ekvalizacija koja dopušta precizno krojenje ciljane krivulje može dati dobre rezultate, ali onda je to već zapravo ručna ekvalizacija jer na osnovu slušnog dojma ili zaključaka od ručnog mjerenja odlučujemo o ciljanoj krivulji koju automatika treba ostvariti. Stoga se ekvalizaciji i od samog početka može pristupiti ručno. Ovaj proces ću u kasnije i detaljnije opisati.